Wednesday, August 24, 2011

^_^


Di kedinginan malam,mi terjaga sebab mi tertidur tadi..belum sempat solat isya dan terawih..mata ni dah terlelap..alhamdulillah terjaga jugak..Allah masih sayangkan Mi.kalau tak solat fardhu dan solat sunat..dua dua pahala melayang..dosa plak datang..=)kalau pergi surau,mesti kena perli lagi sebab asyik mengantuk dan tersengguk-sengguk time tazkirah..kadang-kadang macam pelik kan..mi ni dah la sangat susah nak pergi solat jemaah di masjid tapi terawih kali ini,Alhamdulillah,mungkin hati ini dah terbuka luas..hikmah Allah,sapa tau kan?
Actually,sekarang Mi tengah study sebab nak buat penyataan pembelaan..mi  ni dah la blur sangat..dah lama tinggal buku dan law ni..semenjak kerja..asyik wat kerja biasa2 and law semuanya related to bankruptcy..and conveyancing.bila pasal breach of promise to marry macam ni..aduhai..rasa macam lupa segalanya..but,why don’t I give it a try kan??insya Allah,may Allah helps me.Amin.
Shopping?mi tak habis shopping lagi..yang penting mi just nak beli purse baru kat Nose yang dah lama mi nak tuh..and nak beli tudung..baju tak payahla..nanti mi nak spend duit beli baju untuk konvo,so,untuk raya,pakai je baju lama dan baju yang mak dah jahit=)and mi nak tunggu farah liyana balik..nak ajak dia keluar shopping.
Kuih raya?satu haram pun tak buat lagi..bila lah agaknya kami ada masa nak buat kuih raya?balik kerja,seibuk memasak,prepare juadah berbuka,lepas tu,ke masjid terawih..balik terawih jam 10.30,dah lapar,makan,basuh pinggan dan tido..aiyoo..tak sempat lah..weekend pun tak sempat lah..
Actually nak kata busy tu tak lah sangat kan..tapi Cuma badan ni letih dan mood nak buat apa apa dah hilang..yang mi tau cam nak tido je sepanjang masa..update pasal sj pun dah jarang-jarang..dulu, 3 hari tak update susah hati..ni heechul nak pergi army minggu depan.sekejap je rasa sedih..lepas tu dah hilang..sebab mi penat..so,mi macam mood dah entah ke mana nak fikir pasal sj.mi wonder macam na sis ummu and kak shida boleh update pasal sj and hg diligently..dorang tak penat ke kerja.ah..and ekin jugak=)ish…wonder2..mungkin sebab dorang ada ipad dan iphone kot=)
Ah..mi mengantuk and mi perlu study..tatatititutu!
ASSALAMUALAIKUM

Tuesday, August 16, 2011

LEE CHONG WEI


It has been a while since kali terakhir mi menulis..
Nak cakap busy.taklah sebusy super junior kan..Cuma kadang kadang malas nak menyusahkan jari jemari menaip bait bait keluh kesah hati..^_^
Terlalu banyak menda yang berlaku ..
Perkara yang paling terkesan ialah kekalahan Lee Chong Wei di final Kejohanan Dunia 2 hari lepas..Mi dah jadi fan badminton selama 11 tahun..so, mi rasa sedih lah jugak bila kalah..and tengok chong wei nangis,alahai..macam terasa kat Mi plak..actually,he was too close with victory..Cuma yeah..everyone is talking about luck=)
MAYBE..i don’t know..but the match is a macth with a great quality of badminton..sapa cakap chong wei dibayangi Lin Dan..if dibandingkan dengan 3 tahun lepas di Olimpik Beijing..orang bolehla cakap LeeChong Wei tak setaraf Lin Dan..tapi skang..mi rasa Lee Chong Wei sudah jauh lebih baik..terutamanya dari segi psikologi nya..
Bukan senang nak jadi Lee Chong Wei..satu satunya manusia yang menjadi tumpuan rakyat Malaysia dan seluruh dunia..berbanding SUPER DAN, Lee Chong Wei lebih disenangi dan disayangi peminat badminton dunia kerana sikap humble nya..i wish I can see him for the 2nd time=)
His determination..is amazing..bagi Mi,dia layak jadi contoh..kekuatan mental nya sangat mengagumkan..=) he is legend for badminton arena~!
I am proud of him..tak kesahla apa orang lain nak cakap..i started to become his fan since his debut as international badminton player in 2005..so,it has been 6 years..^_^
Heee..kalau nak cakap pasal tentang macam mana Mi sangat adore dia..tak cukup satu page..but,seriously,I wish I can watch him playing badminton live!
Heee!I want to see him too..
Hahaha..
I am at office now..need to go!
Fighting Lee Chong Wei^_^

Saturday, August 6, 2011

3 stories in a week^_^

SALAM RAMADAN
First of all, Salam Ramadhan to all of us who is celebrating Ramadhan, a  month  that is filled with barakah..i really enjoy my fasting..and I learn so many things in this Ramadhan..today is our 6thday of fasting..
I can tell that I am happy since I have the chance to meet Ramadhan again..in this month, we go for Teraweeh and do a lot of things as our ibadah to Allah..i am super busy during Ramadan and it is tiring..but this is once in a year chance..so, why don’t we just grab this chance and try to be closer to Allah? Why don’t we try to become a better person..i hope we will have a blessed RAMADHAN..
SUPER JUNIOR COMEBACK STAGE
Another thing is about Super junior comeback..should I write this in different post?ah..i am too lazy to write it in other post..i will sum up everything here^_^
I am super happy with their comeback and mr simple is daebak and awesome!!i cant take my eyes from the mv and my ears is begging to listen to their song! Their comeback stage at MUBANK was AWESOME..
To be honest, after reading what Donghae said in his thanks note to, i can understand that suju is like other group..their lifespan will not be so long..it has been 5 years since their debut .just like other elfs who is cheering for their comeback, I am no exception..i know it is crazy..i am not that young to admire boyband..or that jambu things of kpop..but who cares? I am just feeling so happy when I see them..i cant stop smiling seeing their handsome performance and I admire each member’s attitude..!
Who cares about others who keep seeing me as a crazy fella ,teasing me because of my obsession..seriously,I don’t have much to say about that..i live in my own world. when I feel uneasy or having a mood swing, I will listen to them and smile again..this is my life, I don’t care what others say..if I have problem, they will be at my side cheering me?of course they wont..so,who cares to have this kind of obsession just to make me happy?!


PATHETIC LIFE
I don’t have much friends..i am choosy and picky..and recently, I thought that keeping any problem just to myself is better..i am having a very hard time now..i turn out to be more silent..very different from the real me..but..i will try my best..i am sorry for giving so much trouble to everyone..